Vieno eksponato parodoje – Alberto Žameto litografija
2016 m. rugsėjo 1–30 dienomis Bibliotekos vestibiulyje eksponuojama Alberto Žameto litografija Vilniaus senienų muziejus. Archeologijos salės vaizdas. XIX a. pr. Paroda skirta LMA Vrublevskių bibliotekos Dokumentų konservavimo ir restauravimo skyriaus 40-ies metų jubiliejui.
Albertas Žametas Spalvota litografija |
Dailininkas, tapytojas, teatro dekoratorius Albertas Žametas (Žemaitis; Albert Żamett) gimė 1821 m. lapkričio 25 d. Vilniuje. Mokėsi pas Vilniaus dailininkus. 1841–1847 m. studijavo Imperatoriškoje Sankt Peterburgo dailės akademijoje. Tobulinosi Šv. Luko akademijoje Romoje. 1853 m. Sankt Peterburgo dailės akademija jam suteikė neklasinio tapytojo vardą, o 1859 – akademiko titulą. Grįžęs į Vilnių dirbo Senienų muziejaus Dailės skyriaus vedėju. 1861–1863 m. gyveno Prancūzijoje. Nuo 1864 m. buvo Vilniaus miesto teatro dailininkas, sukūrė teatro dekoracijų. Tapė daugiausia peizažus – Vasaros vakaras, Nicos ežeras, Tuskulionys, Raudondvaris. Ištapė Vilniaus katedros zakristijos skliautus. Bendradarbiavo ruošiant Jono Kazimiero Vilčinskio Vilniaus albumą, kuriame viena iš litografijų yra A. Žameto paveikslas. Litografijoje pavaizduota Vilniaus senienų muziejaus archeologijos salė; priekyje sėdi Eustachijus Tiškevičius.
A. Žametas mirė 1876 m. gruodį Vilniuje.
Parengta pagal: http://dailininkai.blogas.lt/albertas-zametas-zemaitis-albert-zamett-1115.html
Būklė prieš konservavimą ir restauravimą
Litografija iš Jono Kazimiero Vilčinskio Vilniaus albumo saugoma LMA Vrublevskių bibliotekos Retų spaudinių skyriuje. Lakštas suplėšytas į tris dalis, jo pakraščiai stipriai aptrupėję, daug įplyšimų. Kairiojoje lakšto pusėje ir apačioje daug prarastų fragmentų. Popierius susibangavęs, pageltęs, nešvarus. Atskirų fragmentų pakraščiai pajuodę nuo įsigėrusio purvo. Baltos spalvos rėmas aplink litografiją užterštas neaiškios kilmės rusvomis dėmėmis.
Popieriaus pH 7,8–8,2
Vaizdai prieš konservavimą ir restauravimą
Atlikti konservavimo ir restauravimo darbai
Litografijos popieriaus paviršius iš abiejų pusių nuvalytas trintukais, šepetėliais, skalpeliu. Pakraščiai ir dėmės valyti 4 % Tylose MH300 vandeniniu tirpalu. Litografija išplauta distiliuoto vandens vonelėje. Pirmiausia sujungtos atskiros litografijos dalys į vientisą pradinį vaizdą, sutvirtinta japoniško popieriaus juostomis nugarinėje litografijos pusėje. Popieriaus netektys atkurtos dviem japoniško popieriaus Kozu K33 (40g/m2) sluoksniais. Įplyšimai sutvirtinti voratinkliniu popieriumi Čara (10 g/m2). Nugarinė pusė dubliuota tuo pačiu voratinkliniu popieriumi. Litografija išdžiovinta ir ištiesinta. Klijai – 10 % krakmolo kleisterio mišinys su 4 % Tylose MH 300 tirpalu vandenyje (1:1). Retušuota spalvotais pieštukais BRUYNZEEL, Olandija.
Popieriaus pH 8,2
Vaizdai po konservavimo ir restauravimo
Konservavo ir restauravo Laimutė Burneikienė 2015 m.
Fotografavo Valentina Kulikauskienė
Tyrimus atliko Aušra Čiuladienė
Parodą rengė Laimutė Burneikienė